Veelgestelde vragen

Bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling?

Op de productpagina kies je de gewenste maat en eventueel kleur bij “Een optie kiezen“. Wijzig eventueel het aantal stuks (standaard is 1) en klik op de knop “In Winkelmand“. Wil je meerdere maten of kleuren bestellen, dan kun je deze stap herhalen. Wil je nog andere artikelen bestellen, dan kun je deze stap herhalen bij een ander artikel. Wanneer je iets in het winkelmandje plaatst, dan verschijnt er kort een Pop-up met je keuze. Je kunt je winkelwagen te allen tijde bekijken via het winkelwagen icoontje rechts bovenaan. Via de winkelmand kun je vervolegsn ook de bestelling afronden. In de winkelwagen kun je eventueel nog de aantallen aanpassen. Wanneer je dit doet, klik dan na het wijzigen van de aantallen eerst op “Update winkelwagen“. Klopt alles, ga dan door, door op “Naar afrekenen” te klikken. Vul alle benodigde gegevens in, controleer alles nog even voor de zekerheid, kies je gewenste betaalmethode en klik vervolgens op “Bestelling plaatsen“. Volg de instructies van MultiSafepay of je bank om de betaling af te ronden. Als je na het afronden van de betaling terecht bent gekomen op de bedankpagina van Hooiberg.nl, dan is je bestelling succesvol afgerond.  

Wanneer ontvang ik een bevestiging van de bestelling?

Na het afronden van je bestelling ontvang je binnen een halfuur een bevestigingsmail. Heb je na een halfuur nog niks ontvangen, dan kan het zijn dat deze in de spambox of ongewenste mail map is terecht gekomen. Heb je de bevestigingsmail niet kunnen vinden en wil je graag zeker weten of je bestelling goed is doorgekomen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice

Ontvang ik een papieren factuur?

Nee, je ontvangt de factuur digitaal (PDF bestand) als bijlage van de bevestigingsmail. 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk! Je kunt dit aangeven tijdens het bestelproces door de optie “Verzenden naar een ander adres?” aan te vinken. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Nee, na het afronden van de bestelling kunnen wij deze niet meer wijzigen. Heb je de bestelling echt net geplaatst tijdens onze kantooruren en wil je de bestelling annuleren of nog graag wijzigen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij kijken of we dan nog wat kunnen wijzigen. Is het te laat, dan kun je gebruik maken van ons retourrecht. Voor meer informatie hierover verwijzen we je graag naar de pagina retourneren

Heb ik een account nodig?

Nee, om een bestelling bij ons te plaatsen is het niet verplicht om een account aan te maken. Je kunt zonder account of eerst in te loggen een bestelling bij ons plaatsen. 

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland. Je kunt betalen met Nederlandse, Belgische en Duitse bankrekeningen of met je PayPal account. Creditcards van Visa en MasterCard accepteren wij vanuit alle landen. 

Kan ik een (VVV) cadeaubon inleveren?

Nee, het is niet mogelijk om een VVV cadeaubon of ander type cadeaubon in te wisselen. 

Verzending en levertijd

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Houd rekening met een levertijd van ca. 2 werkdagen. Bestellingen die op een werkdag voor de middag geplaatst worden, kunnen nog dezelfde dag worden verwerkt. Voor overige bestellingen geldt in de regel dat ze de volgende werkdag worden verwerkt. De verzending geschiedt via PostNL. Exacte bezorgtijden zijn dus afhankelijk van je woonplaats (afleveradres).

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Oeps, het lijkt erop dat er iets fout is gegaan. Ook wij blijven mensen. Heb je een verkeerd artikel van ons ontvangen, dan lossen we dit natuurlijk graag op! Neem hierover contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. In dit geval hoef je natuurlijk niet zelf voor de verzendkosten voor het te retourneren product te betalen. 

Betaal ik verzendkosten?

De verzending is gratis. Wanneer je online een bestelling bij ons plaatst, dan zijn de verzendkosten naar jou toe dus voor onze rekening. Kosten voor een eventuele retourzending zijn voor de klant.

Ik heb mij bestelling niet ontvangen, wat nu?

Wij streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Heb je twee dagen na de verwachte leverdatum nog steeds niks ontvangen, neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee als er een weekend of feestdag tussen zit, dat het dan iets langer kan duren. 

Ruilen en retourneren

Heb ik een zichttermijn?

Het kan gebeuren dat je niet geheel tevreden bent met de geleverde artikel(en). Je hebt dan altijd het recht om de online bestelde artikel(en) binnen 14 kalenderdagen, zonder opgaaf van reden, naar ons te retourneren. Wil je schoenen retourneren, dan willen we je verzoeken niet de schoenendoos dicht te plakken met tape, maar de schoenendoos ongeschonden te laten. Bewaar hiervoor eventueel de omdoos waarin de bestelling bij je werd afgeleverd. 

– Artikelen mogen uitsluitend in de originele verpakking geretourneerd worden;
– Artikelen mogen uitsluitend ongebruikt, ongewassen en ongeschonden geretourneerd worden;
– Het meegeleverde retour formulier dient volledig ingevuld meegestuurd te worden;
– Retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd te worden

Kan ik een artikel ruilen?

Als je graag een artikel wilt ruilen voor een andere maat, kleur of model, dan raden wij je aan om het artikel welke je wilt ruilen te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen met het juiste artikel. De kosten voor het geretourneerde artikel zullen, mits ongeschonden, zo spoedig mogelijk teruggestort worden.

Voor wie zijn de retourkosten?

Wanneer je een bestelling bij ons plaatst dan betaal je niet voor de verzending. Echter wanneer je een of meerdere artikelen wilt retourneren, dan zijn de kosten voor het retourneren voor de klant. Heb je door onze fout een verkeerd artikel ontvangen of was het artikel bij ontvangst beschadigd, dan vragen wij je om de kosten voor retourneren eerst voor te schieten. 

Hoe snel wordt ik terugbetaald?

Onze administratie doet haar uiterste best om de terugbetaling van je retourzending zo spoedig mogelijk te verwerken nadat wij je retour gezonden artikel(en) hebben ontvangen. Je mag ervan uitgaan dat je het bedrag binnen 14 werkdagen, maar uiterlijk 30 dagen, teruggestort krijgt op je rekening.

Prijzen en productinformatie

Zijn de getoonde prijzen in Euro’s?

Ja, de getoonde prijzen zijn in Euro’s (€).

Mijn maat staat er niet tussen, kan ik deze toch bestellen?

Wij streven ernaar het aanbod op de webshop zo actueel en uitgebreid mogelijk te houden. Helaas kan het wel eens voorkomen dat niet alle maten meer beschikbaar zijn. Als een bepaalde maat niet meer voorradig is, dan wordt deze ook niet meer weergegeven als keuze optie bij het product. In de meeste gevallen betekent dit dat het artikel in de betreffende maat ook niet meer te bestellen is. Wil je het artikel toch heel graag hebben, informeer dan gerust bij onze klantenservice.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, de getoonde prijzen zijn altijd inclusief BTW.